얼마 전 냈다가 오늘 빨간펜 첨삭되어 돌려받은 작문 숙제입니다. 주제는 여러 가지 중 하나를 고르는 거였는데 저는 '나의 꿈의 여행'을 골라서 썼습니다. 여행지는 화성;;;이고요. 한 문장씩 한글로 옮깁니다. 두 군데는 제가 새로 고쳤습니다.

Minun unelmaloma 나의 꿈의 여행

Jos minulla on paljon aikaa ja rahaa, haluan mennä Marsiin avaruusalusilla. 만일 많은 시간과 돈이 있다면 우주선을 타고 화성으로 가고 싶다.
Matka kestää 5-6 kuukautta, koska Mars on aika kaukana. 여행은 5-6개월이 걸리는데, 화성은 매우 멀기 때문이다.
Ensin menen NASA:han ja harjoitan hyvin ja opiskelen vaikka aikana. 우선 NASA에 가서 많이 연습하고 뭐든지 배운다.
Voin katsoa toista planeetta ja tähtiä. 다른 행성과 별들을 볼 수 있다.
Avaruus on suuri mutta se on pimeä. 우주는 크지만 어둡다.
Avaruusissa olen yksinäinen, siksi tapaan itse. 우주선에서 외로운데, 그래서 나 자신을 만난다.
Kun olen kyllä tylsä, voin puhua minun ystävän kanssa internetissä. 매우 지루할 때는 인터넷으로 내 친구들과 얘기할 수 있다.
Koska signaalin matka avaruusalusista Maahan kestää vähän, minun täytyy odottaa vähän. 신호의 여행은 우주선에서 지구까지 조금 시간이 걸리므로, 조금 기다려야 한다.
Kun tulen Marsiin, teen ja syön ruokaa Maasta. 화성에 오면, 지구음식을 해서 먹는다.
Yksi päivä on noin 24 tuntia ja 40 minuuttia, se on vähän pitkä. 하루는 24시간 40분쯤 되고, (지구보다) 약간 길다.
Olen iloinen. 난 행복하다.
Illalla nukkun normaalisti... 밤에는 평소처럼 자러간다.

종이에는 널럴하게 써서 2/3쪽 정도 썼는데 막상 화면으로 옮기니 분량이 확 줄었네요.